Hursmorstips!

SKÖNHET/SPARA. Ett husmorstips som gått i arv till mig från min mamma (som är en expert på att spara) är att använda sig av Dove-tvål till ansiktsrengöring. Ja, det är sant, det behövs inga extra inköp av ansiktsrengöring eller makeup-remover. Samma Dove-tvål kan man också använda som rakgel. Det är inte bara en ekonomisk fråga, utan funkar dessutom bättre än de flesta andra produkter jag provat. Ett annat husmorstips är att klippa en lagom stor kvadrat av en handduk, blöta den, och skrubba ansiktet. Istället för att köpa anisktsskrubb. Works like a charm!

423477_10150653966074326_11913715_n

 

Inte heller behöver man lägga ner stora summor på dyra ansiktskrämer om man ska fråga min mor (som i sin ungdom var fotomodell, dansare och skådespelare, så hon vet vad hon pratar om!) som tycker Nivea's ansiktskräm man kan köpa på typ Willys för 50-60 kr, är den bästa!

nivea_visage_rich_moisturising_day_cream_11804_40004726
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0