Vanlig, trendig, och rockig.

Min Veckans Stil-spalt i gårdagens Arbetarbladet.
Beats by Dre-lurar. Som flygvärdinna shoppar Johanna lite överallt i världen.
 
Johanna Nylén, 22, korsar övergångstället iklädd leopardpäls och döskallemönstrad sjal från New York och rosa hörlurar från Patong. Johanna jobbar som flygvärdinna på vintern och butiksbiträde på Jula på sommaren.

 
 Johanna Nylén. En härligt blandad outfit med döskallesjal, röd väska, rosa lurar, och leopardpäls!
 

Vad har du på dig?

– Pälsen är från Forever 21 i New York. Döskallesjalen och den röda väskan är köpta i Chinatown i New York. Jeansen är från Gina tricot och bootsen är från Din Sko. De rosa hörlurarna är Beats by Dre inköpta i Patong.

Hur skulle du beskriva din stil?

– Den skulle jag nog beskriva som vanlig, men ganska trendig och alltid rockig, och absolut inte sockersöt. Ibland kan jag vara lite egen, men alla är väl egna. Sedan gillar jag färger och mönster också.

Vad tycker du om mode och stil?

– Det är så stort och brett, nästan som en egen konstform. Det är kreativt i alla fall, det är en sak som är säkert!

Hur artar sig ditt modeintresse?

– Jag läser inte en massa bloggar och egentligen är jag inte alls så mycket åt mode. Det är mer att jag uppskattar estetiskt fina saker och då blir det automatiskt att man kollar på folk och snappar upp lite här och där. Den enda modebloggerskan jag följer är Kenza på Instagram. Hon har en snygg stil: väldigt feminin men samtidigt cool och modemedveten.

Har du några särskilda inspirationskällor?

– Jag har alltid inspirerats av 80-talet för det tycker jag är fulcoolt så att det blir snyggt, och glatt, härligt och vågat! Sedan influeras jag ju av rockstilen.

Har du några stiltips?

– Gå på första känslan, och balansera lite grann: till en kort kjol är det snyggt med mera påklätt upptill, och har man ett stort halsband kanske man inte ska ha stora örhängen till. Men man ska inte heller vara rädd för att sticka ut eller använda färger, dock inte övermatcha. Sedan lägger jag gärna mer pengar på att gå till en bra frisör och använda lite dyrare frisörschampon.

Du som reser mycket, har du något favorit-shoppingland?

– Ja, USA. Det finns ett ställe där som heter Fashion District som jag älskar. Det är ett riktigt modemecka. Designers åker dit och handlar tyger och det finns massa roliga affärer, men är för den skull inte jättedyrt.

 

Emily Brandon-Cox

 

Sjal och väska från Chinatown i NY.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0