Chinese Cookie Monster & The Taco Technique/Gråtande Grävling/Cookies & Puppies

Kakmonster T-shirt- http://www.truffleshuffle.co.uk/store/. Presentkjol från Stockholm-storasyster som äntligen kommer till änvändning- Zara. Fuskpäls utav styckad nallebjörn och new age neon-rosa halsduk- BikBok. Sned grävlingsmössa och väska- 30 kronorsfynd på H&m divided. Svarta tights med sedvanligt hål- också H&M. Kolabruna skinnstövlar- Berglövs Skor.

Igårkväll hade jag en dejt med Carola hemma hos henne och hennes kille Stefan i planen att vi skulle baka en Cheesecake med den opassande smaken av polkagris. Jag hade också med en kasse med trasiga jeans och tights som behövde lagas, så det skulle dessutom äntligen bli lite syjunta-tajm med gotta, alltså det bästa i livet: förena nytta med nöje! :D Carola ville också ha hjälpa att rensa ut sin garderob som är fylld med klara 70-talsfärger och mönster och mycket röda handväskor. Men som vanligt slutar det inte riktigt som man tänkt sig och det blev en vräkig taco-fiesta med tända ljus och 80-tals-synthmusik istället. Jag passade dock på att ha 90-talsdisco när Stefan var ute och utövade sin favorithobby nämligen att röka pipa (och konstaterade återigen att det verkligen dansas för lite)...Både jag och Carola hade The Menzies (som Jessie i New Girl kallar det: se klipp nedan om hur det kan gå då...) så Stefan fick som vanligt inte ha sin chokladkaka för sig själv... Det blev i alla fall en välbehövt trevlig kväll där grubblerier och elände fick ta paus för en stund. Byxorna och tightsen måste dock fortfarande lagas så jag inte går byxlös i vinter. Det blir en tur hem till mor ikväll för att låna hennes symaskin...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0