Syjunta Del 1

Som jag nämnde tidigare så har jag kassar med byxor och tights som ska lagas men däribland finns också allt mellan himmel och jord som väskor och midjebälten med trasiga spännen.
 
I fredags lyckades jag äntligen ta arslet ur vagnen och bytte ut det trasiga reglage-spännet på min sötaste väska. En kopia på en tokidoki x le sportsac-väska.
 
Knepet är att ta kort på hur det satt ihop innan och även kika på andra väskor annars är risken, i alla fall, om man är lika fatalt ologisk som mig, att man inte får ihop det som det skulle sitta igen.
 
Sådärja! Inte något jätteprojekt kanske men ändå mycket tillfredställande att kunna reglera axelbandet igen. Spännet var ganska svårt att få tag på men till slut hittade jag det hos en mycket välsorterad skomakare på söder. Ett annat tips är att köpa någon billig väska på second hand som har likadant spänne eller ta det från någon väska som ligger hemma och skräpar. Stadens sybutiker hade dock inte sådana spännen vilket är lite underligt.

Det är skönt med sådana här små-projekt för man får som sagt mycket behållning för lite gjort och chansen finns att man kommer igång med större projekt...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0