Emily om påskfärger + Outfit + Candy Nails



Påsken närmar sig!
Men det behöver inte vara påsk för att man ska slå till på starka färger! Såhär såg jag ut för några veckor sedan (ligger hemskt efter med massa inlägg)!

Påsktips: Måla ägg? Måla naglarna i olika fina färger! Det finns ett billigt och hyfsat bra 4-pack (varför inte fem när man har fem fingrar?!) på H&M divided för ca. 40 kr som jag använt mig av här + ett mintgrön IsaDora-lack.

Annars är nästan allt, dvs. orangea jeans och Flashdance-linne, salt o peppar-mönstrad hoodie, från H&M divided. Förutom brillor och halsband från Gina Tricot, Rocketdog moonboots från Wedins, och armband som är present från second hand.


***

Tro't eller ej, men jag har lite svårt för påskfärgerna och dekorationerna... Konstigt nog eftersom jag älskar starka färger, godis, fjädrar, marsipan, gult, kaniner, katter, och kycklingar, häxor och magiska ritualer, högtider, ect. Samt sopkvastar, Blåkulla, och Djävulen- haha, skojja ba!

Jag har försökt sätta fingret på det... Kan det vara den lite smaklösa, överexponerade och grälla sammansättningen av allt som förstör det fina i sakerna jag annars gillar? Det förlöjligar och drar ned det i smutsen liksom? Nä, jag vet inte. Det borde vara min favorithögtid.

Samt, det som jag bloggat om tidigare- att om man har på sig mycket färger så kan man få höra, av någon trökig mänska som försöker vara rolig, att man ser ut som en påskkärring! För tydligen, när det gäller den starkare färgskalan, är påsken det enda vissa har att associera till. Clown, rave, och cirkus är de efterkommande alternativen. Samt, gillar man rosa är man en bakåtsträvande girliegirl. Klär man sig i pasteller, utan att sassa eller sexa till det, så ser man ut som ett dagisbarn, osv. Ja, herregud fördomar om färg alltså! (en liten parantes)

Som tur är, har colorblocking-trenden m.fl., öppnat dörrar för tidigare stängda sinnen och att komma undan med "galna" färgkombinationer!

Men faran med trender är att de kan svänga än åt det ena hållet än åt det andra hållet...

***

Se tidigare inlägg om detta här.




Kommentarer
Postat av: - Sara

SVAR: hihi tacktack, jo det har jag nog tänkt oxå ;D

2012-04-04 @ 16:13:12
URL: http://sarabackman.blogg.se/
Postat av: - Sara

SVAR: hihi jaa, de är helt underbara ♥

2012-04-04 @ 16:13:45
URL: http://sarabackman.blogg.se/
Postat av: Ellen FOTO

sv: tack så jättemycket! vad glad jag blir! :)



ha det bra!

2012-04-04 @ 18:39:07
URL: http://ellenkarramellens.blogg.se/
Postat av: Sassäh ᵔᴥᵔ

sv: härligt! :) jag följer dig nu och blev nr 39 ^^ följ gärna mig också (a) KRAM

nojjz.blogg.se

2012-04-04 @ 19:00:16
URL: http://nojjz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0